کاربرد پلنیوم باکس

برای توزیع یکنواخت جریان هوا در پشت دریچه های اسلوت از پلنیوم باکس استفاده می شود

 

اندازه

طول آن مشابه با طول دریچه اسلوت است اما ارتفاع و عرض آن با توجه به ورودی و عرض دریچه اسلوت می تواند متفاوت باشد.

 

به طور معمول به ازای هر 80 سانتی متر است یک ورودی هوا در نظر گرفته می شود اما این فواصل نباید از 120 سانتی متر تجاوز کند.

 

نحوه ساخت پلنیوم باکس

با توجه به اینکه پلنوم باکس از ورق گالوانیزه ساخته می شود معمولا در طول بیش از دو متر امکان ساخت پلنوم باکس به صورت یک تکه وجود ندارد مگر آن که سازنده از ورق های ابعادی ( ورق با طول بلند ) استفاده کند که البته خود مشکلاتی از قبیل سنگینی بیش از حد ، حمل و نصب را در پی خواهد داشت.

 

پلنیوم باکس

 

جعبه پلنوم چیست؟

پلنوم در سیستم های گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) جعبه ای است که به سیستم HVAC متصل می شود. این یک عملکرد حیاتی است و آن آوردن ، توزیع و حذف هوا است. هر سیستم تهویه مطبوع معمولاً از دو جعبه پلنوم استفاده می کند: پلنوم تأمین و پلنوم برگشت.

 

هدف از جعبه پلنوم چیست؟

جعبه های پلنوم برای تأمین و خروج هوا از طریق دیفیوزرها و شبکه ها استفاده می شود. جعبه پلنوم جریان مداوم به دیفیوزر را تضمین می کند و جعبه های پلنوم مجهز به میراگر امکان تنظیم پخش کننده را در سطح فردی ایجاد می کنند.

 

جعبه های پلنوم از چه ساخته شده اند؟

به طور معمول ، سیستم های داکت HVAC از ورق فلز ساخته می شوند ، اما ممکن است از مواد مقاوم در برابر حرارت دیگر مانند فایبرگلاس یا پلاستیک عایق استفاده شود.

 

تفاوت پلنوم با مجرا چیست؟

به عنوان اسم تفاوت بین مجرا و پلنوم

 

این است که مجرا یک لوله ، لوله یا کانال است که هوا یا مایع را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند در حالی که پلنوم (فیزیک) فضایی کاملاً پر از ماده است.

 

آیا پلنوم لازم است؟

در صورت عدم وجود کانال ورق فلز ؛ طبق سقف باز یا فضای دیوار ، طبق قانون شما ملزم به استفاده از کابل Plenum Rated هستید. ... کمبود گریت هوا برگشتی دیواری یا سقفی معمولاً علامت مطمئنی است که شما به کابل Plenum Rated نیاز دارید. اتاقهای رایانه معمولاً از سیستم کف بالا برای قفسه های سرور استفاده می کنند.